برگزاری مراسم گرامیداشت عشق پاک ایرانی و تجمع زوج‌های جوان ابرکوه در مقبره اعلا

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه از برگزاری مراسم گرامیداشت عشق پاک ایرانی و تجمع زوج‌های جوان ابرکوه در مقبره اعلا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد عادل روز چهارشنبه سوم اسفندماه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت ۵ اسفند روز عشاق ایرانی به‌منظور تجلیل از همسران جوان، گردهمایی ویژه‌ای به‌منظور تکریم سنت حسنه ازدواج برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه افزود: پنجم اسفند سالروز عشاق ایرانی است که غربی‌ها از آن کپی‌برداری و تحت عنوان ولنتاین معرفی کرده‌اند، حال به ابتکار این اداره، به‌منظور تجلیل و تکریم از فرهنگ ازدواج و معرفی اثر تاریخی مقبره اعلا که نماد عشق پاک ایرانی است، مراسم ویژه‌ای در این محل برگزار خواهد شد.

عادل ادامه داد: جشنواره‌ها و آیین‌ها ازجمله برنامه‌هایی هستند که در جذب گردشگر مؤثرند و در این راستا اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه در نظر دارد این مراسم را به‌صورت سالانه و در تاریخ ۵ اسفند برگزار کند.

مقبره اعلا از مقابر تاریخی مربوط به قرن هفتم هجری است که مدفن یک عاشق ایرانی است، این بنا به شماره ۲۲۱۳۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203104414

برچسب‌ها